Hatalmas örömmel jelentjük be, hogy a Gablini Cégcsoport a csapatunk kiemelt támogatója!
A Gablini Cégcsoport hazánk vezető autókereskedelemmel és gépjármű-szervizszolgáltatással foglalkozó cégcsoportja, ahol széles választékban kaphatóak a különböző prémium gépjárművek. Hazánkban az Aston Martin, a Lotus, az INEOS, valamint az LEVC márkák kizárólagos partnere, mindemellett még a Nissan, Hyundai, Kia és Peugeot márkák forgalmazója.
Csapatunkból Hajdu Bence György az Egyetemünk Szakmai Napján ismerkedett meg a céggel, akik az eseményen bemutatták az elektromos autózás alapjait és érdekességeit egy félbevágott Nissan Leaf -el. Ez az autó egy olyan előgyártmány, ami forgalomba nem helyezhető. Az ilyen autókat leggyakrabban a különböző funkciók tesztelésére és az újságíróknak pályanapokon próbakörökre, illetve élményvezetésre használják fel. Miután a modellnek az életciklusa befejeződött (vagy már az újságírói bemutatókörök után) garázsba kerülnek és soha nem vezetik őket utána rendesen vagy elbontják, összezúzzák. Az első generációs Nissan Leaf egyik modellje pont ilyen, amit a Gablini is megkapott. Viszont ők ennek az autónak egy új és jobb célt adtak az elbontás helyett azzal, hogy félbevágták (működésre még képes módon) és iskolákba, szakmai eseményekre és autós programokra oktató jelleggel viszik kiállítani.
Ezen a napon alapozódott meg a csapat és a cég között az együttműködés, ami segíti csapatunkat az autó megépülésében. A támogatásuk a szállításban való segítség, marketing és média szaktanácsadás, munkavédelmi eszközök, autó alkatrészek és irodai bútorok formájában valósult meg.
Amikor a csapatunk két tagja elment a támogatásra szánt alkatrészekért, a cég kedveskedett nekünk egy LEVC TX bemutatókörrel. Erről az autóról azt kell tudni, hogy Londonban a klasszikus Hackney carriage, másnéven London Taxi vagy Black cab környezetbarát utódja, amit a plug-in hybrid és range-extender hajtásláncnak köszönhet. A plug-in hybrid egy olyan típusa a hybrid járműveknek, ahol konnektoros módon is lehet tölteni az akkumulátort és a range-extender rendszerről azt érdemes tudni, hogy az elsődleges elektromos hajtásláncot egy másodlagos erőforrás segíti ki (egy belső égésű motor), ami szükség esetén tölti az elektromos rendszert menet közben. Ez a másodlagos erőforrás tekinthető egy vésztartaléknak, mert az autó az út nagyrészét tisztán elektromosan teszi meg. A Brit kormánynak kiemelt fontosságú programja a londoni légszennyezés megszűntetése és az ehhez szükséges lépések egyike a belső égésű motoros taxik elektromos és hybrid -re való lecserélése. Az LEVC márka ezt az utat segíti előrébb egy szebb és tisztább jövő érdekében.
Az autó bemutató körén ízelítőt kaptunk, milyen lehet Londonban egy új típusú elektromos autóval közlekedni a városban. Hatalmas élménnyel gazdagodtunk.