szekciók

Kompozit
Ahhoz, hogy minél könnyebb Formula Student autót tudjunk létre hozni nagyon fontosak a kompozitok, mivel nagyon erős anyagok, de a tömegük mégis meglepően csekély. A csapat kompozit részlege elsősorban ezekkel az anyagokkal és ezeknek az előállításával foglalkozik. A részlegben mindannyian úgy kezdtük pályafutásunkat, hogy kevés ismeretünk volt, de sok munkával és tanulással sikerült egy olyan alaptudást összeszednünk, amivel már biztos kezekkel nekiállhattunk a munkának. Szekciónk két fő résszel foglalkozik, az egyik irány az autó aerodinamikai kialakítása, a másik irány pedig a kompozitok kezelése a gyártás megkönnyítése szempontjából. Jövőbeni terveink közé tartozik, hogy az alapanyagainkból kézzel fogható mintadarabokat tudjunk legyártani, illetve a kormány gyártása. Az autót felosztottuk részekre és mindenki kapott egyet, hogy ki tudjuk dolgozni egy-egy rész anyagszükségletét és gyártását.

Motor
Csoportunk, az autó motorjával és hajtásával kapcsolatos feladatokat látja el, szorosan együttműködve a futómű és az elektronika csapattal. Célunk, hogy minőségi alkatrészek és szakértelmünk felhasználásával, egy erős és tartós hajtásláncot hozzunk létre. Jelenleg használatos motorunk egy 2006-os Suzuki GSX-R600, ebből szeretnénk minél jobb teljesítményt kihozni, a Formula Student szabályainak megfelelően. Ahhoz, hogy a motor teljesítményét áttudjuk vinni a kerekekre egy egyedi gyártású hajtásláncot alkalmazunk, ami lehetővé teszi a hajtáslánc áttétel módosítását, illetve a differenciálmű állítását. Természetesen a futómű nagyban befolyásolja ennek az egységnek a kialakítását így itt is egy szoros munkakapcsolat van a két csoport között. Távlati céljaink közé tartozik, hogy az erőforrásunkból kihozzuk a lehető legtöbbet és elérjük azt a szintet, ahol már ezt a motort nem tudjuk tovább fejleszteni, mivel maximálisan kihasználtuk. Sok munka vár még ránk ennek a sikernek az eléréséig, de nap, mint nap minden tőlünk telhetőt megteszünk a legjobb eredményekért.

Futómű
Az autók futóművének a feladata, hogy maximalizálja a tapadást az autó kerekei és az úttest között és a haladó jármű könnyen kormányozható maradjon. A futómű több részegységből áll (gumi, felni, csapágy, kerékagy, csonkálvány, kormánymű, lengőkarok stb.) amiket gondosan meg kell tervezni és a versenyszabályzatnak megfélően kell kialakítani. A mi részlegünk feladata minden olyan mechanikai részegység megtervezése, ami kívülről a vázhoz kapcsolódik, a kerék-talpponttól a vázig. Viszont a vázon belül is akadnak feladataink és szoros együttműködéssel dolgozunk a hajtásláncon a motoros részleggel. Sokszor más részlegekkel is összedolgozunk, hogy a lehető legjobb megoldásokat tudjuk megvalósítani. Jövőbeni terveink közé tartozik, hogy a megtervezett futóművet véglegesítsük, valamint megvalósítsuk. Majd a szeretnénk finomítani, „tökéletesíteni” a futóművet. A jelenlegi új tagokat szeretnénk, jobban beavatni a feladatokba, valamint szeretnénk, ha szerves részei lenének, ennek a szekciónak.

Elektro
Az O.U.R. Team egyik részlege vagyunk a kezdetek óta, csoportunkat javarészt mechatronikai szakos hallgatók alkotják. A nagyjából nyolc főből álló részleg a készülő autó elektronikai rendszereiért felel és jelenleg is ezeket tervezi. A csapat tagjai mind másban jeleskednek, így jól kiegészítjük egymást és sokat tudunk egymásnak segíteni vagy fejleszteni társainkat. Vannak viszonylag új és végzős hallgatók is közöttünk. Részlegünk szoros közreműködésben áll a többi csoporttal, jelenleg leginkább a motor és a kompozit részleggel dolgozunk. Kezdetben, javarészt kutatómunkával foglalkoztunk, most leginkább fejlesztéssel és már kivitelezéssel is, hogy terveink megvalósítsuk. Jelenlegi projektjeink közé tartozik a kormány véglegesítése, a motorvezérlő és az autó telemetriájának kialakítása. Célunk, hogy terveink megfeleljenek a kritériumoknak és végeredményében rendeltetés szerűn működjenek. Szerencsére rengeteg tapasztalatot nyerhetünk feladatok megvalósítása közben és olyan tudásokat sajátíthatunk el, amit az egyetem csak felületesen esetleg elméleti szinten érintettünk.

Arculat
A műszaki feladatok mellett jelentős feladat az egységes csapatarculat megtervezése is. Szekciónk víziója a csapat számára egy olyan stílus megtervezése, mely egyértelműen felismerhetővé teszi a csapatot és illeszkedik az egyetemen megújult imázshoz Alapvető feladatunk a csapat arculati elemeinek megtervezése, legyártása illetve a megvalósítás felügyelete. A csapat fő arculati eleme a csapatlogó, melynek megtervezése és későbbi további felhasználása a szekciónk feladata. A logó megjelenhet ruházati elemeken, melyeket szintén a szekció tervez, magán az autón és egyéb kisebb tárgyakon. A részleg további feladata az autó festésének megtervezése is.

Váz
A váz - mint az emberi testben a csontok - szoros kapcsolatot ápol az autó többi részével miközben magába foglalja, stabilizálja azokat. A Formula Student versenyautóknál sincs ez másképp. A vázat, csak úgy, mint az autó többi részét, szigorú szabályzat szerint kell megtervezni, hogy az kellő biztonsággal és tulajdonságokkal bírjon egy versenyautó számára. Csapatunk munkálkodásának kezdete óta folyik a munka a váz kialakításán, tervezésén. A feladat elvégzésében többen segédkeztek az egyetem tanárai közül is, akik az elkészült terveket ellenőrizték több szempontból is. Napjainkban a váz terveinek szabályzathoz igazításának véglegesítése folyik, illetve az anyagok beszerzése, hogy a gyártás elkezdődhessen.
Csapatunkról
Vezetőség

Váradi Péter
Váradi Péter
Egyetemi Kapcsolattaró
projekt koordinátor

Labutyin Máté
Labutyin Máté
Csapatkapitány

Hajdu Bence György
Hajdu Bence György
Operatív osztályvezető

Kiss Márton Péter
Kiss Márton Péter
Járműdinamika osztályvezető
Motor, Futómű és Váz részlegvezető

Szilágyi László
Szilágyi László
Marketing és Menedzsment
részlegvezető

Tóth Zsombor
Tóth Zsombor
Kompozit részlegvezető

Wéber József
Wéber József
Elektronika részlegvezető
Motor részleg

Vizi Dániel
Vizi Dániel

Gáll Zsolt
Gáll Zsolt

Dávid Andris
Dávid Andris

Győrvári Botond
Győrvári Botond

Győri-Dani Gergő
Győri-Dani Gergő

Bihari Balázs
Bihari Balázs

Kálmán Botond Dénes
Kálmán Botond
Dénes

Bussay László
Bussay László

Tóth Benedek
Tóth Benedek
Elektronikai részleg

Lázár Ferenc
Lázár Ferenc

Shmuck Olivér
Shmuck Olivér

Zajacs István
Zajacs István

Potocska Bálint
Potocska Bálint

Schäffer László
Schäffer László

Várkonyi Péter Pál
Várkonyi Péter Pál

Tóth Péter
Tóth Péter

Simon Péter
Simon Péter

Molnár Zoltán
Molnár Zoltán
Futómű-Váz részleg

Kovács Alexander
Kovács Alexander

Szántai Dániel Leó
Szántai Dániel Leó

Wunderlich Bálint
Wunderlich Bálint

Király Dániel
Király Dániel

Csányi Mihály
Csányi Mihály

Szabadi Dávid Márk
Szabadi Dávid Márk
Kompozit részleg

Bihari Bertalan
Bihari Bertalan

Bihari Balázs
Bihari Balázs

Kovács Kristóf
Kovács Kristóf

Ladányi Dominik
Ladányi Dominik

Bálint Dávid Zsolt
Bálint Dávid Zsolt

Varga Péter
Varga Péter
Marketing és menedzsment Részleg

Bárdos Vince
Bárdos Vince

Csizmadia Dávid
Csizmadia Dávid

Taczman Patrik Sándor
Taczman Patrik Sándor

Simon András Imre
Simon András Imre
alumni

Felvári Bálint
Felvári Bálint
Csapatkapitány

Szőke-Tóth Éva
Szőke-Tóth Éva
Kompozit részlegvezető

Fodor Béla
Fodor Béla
Arculat részlegvezető

Tóth Lilla
Tóth Lilla
Kompozit részlegvezető

Pinkóczi Szabolcs
Pinkóczi Szabolcs
Elektronika részlegvezető

Sándor Hunor
Sándor Hunor
Váz részlegvezető

Kovács Balázs
Kovács Balázs
Elektronika részlegvezető

Kovács Gábor
Kovács Gábor

Vizi Dániel
Vizi Dániel

Vagdalt Brendon
Vagdalt Brendon